Skip to the main content

Waarom krijg ik geen (uitnodigings)mail van BCM?

Help!: Berichten van Bridge Club Malden komen niet aan in Postvak-IN.

Een aantal mensen dat uitnodigingen voor de DoMi toegestuurd krijgt kan deze niet in hun mail vinden. Het betreft meestal door de KPN beheerde adressen (@hetnet.nl, @planet.nl, @kpnplanet.nl, @telfort.nl, @xs4all.nl,  @glazenkamp.net).

Uit onderzoek blijkt dat de mail terug te vinden is in “Ongewenste mail” (Ook: “SPAM”, “Junk”, “Trash”) Soms wordt deze “Ongewenste mail”-map niet standaard getoond.

System Folder Yellow Icon PNG Transparent Background, Free Download #37898 - FreeIconsPNG

Het is even zoeken in de mappen (of “folders”) van het email-programma dat je gebruikt.

 

Gelukkig kan de ontvanger dit eenvoudig zelf, structureel, oplossen. De uitleg daarvoor is echter afhankelijk van het programma dat je gebruikt om je mail te lezen en te verzenden. Onderstaande uitleg gaat uit van het veel gebruikte  Outlook. Andere programma’s hebben vergelijkbare oplossingen.

Er zijn 3 methoden; als er eentje werkt ben je klaar en zal de volgende uitnodiging voortaan gewoon in je “Postvak-IN” (“INBOX”) binnenkomen.

Methode 1. (slepen)

  1. Vind de DoMi-uitnodiging in de “Ongewenste Mail”-map (Heet soms: “SPAM”, “Junk”, “Trash”). Selecteer het mailtje, door het aan te klikken, in de lijst van ongewenste berichten. Dit bericht krijgt nu een andere kleuring.
  2. Ga met je muis op het geselecteerde bericht staan. Houd de linker muisknop ingedrukt en sleep het bericht naar de map “Postvak-IN” (INBOX) en laat de muis los.
  3. Krijg je nu de vraag of dit voortaan altijd moet gebeuren met berichten van bridge.malden@gmail.com kies dan voor “JA”. Je bent klaar. Krijg je bovenstaande vraag niet, of zie je de map “Postvak-IN” niet: probeer dan methode 2.

Methode 2 (via muismenu)

  1. Vind een bericht dat je ontvangen hebt van bridge.malden@gmail.com (òf de bevestigingsmail die je wel in “Postvak-IN”(INBOX) ontvangt, òf de uitnodigingsmail uit “Ongewenste mail”.  (NB. De uitslagenmail komt van een ander afzenderadres tc@bcmalden.nl en is voor deze reparatie niet te gebruiken)
  2. Ga met je muis in de berichtenlijst staan op de naam of emailadres van de afzender van bridge.malden@gmail.com (of op de naam: “Bridge Club Malden”). Klik nu op je rechter muisknop.
  3. Er verschijnt een lijst met acties; kies het pijltje naast “Blokkeren” (of “Ongewenste mail” o.i.d.) en vervolgens “Afzender nooit blokkeren” (of “naar veilige afzenders”, naar “vertrouwde afzenders”…).
  4. Je bent klaar

Methode 3 (lijst met veilige afzenders aanvullen)

  1. In je mail programma worden twee lijsten bijgehouden. Eén met veilige afzenders (“Nooit Blokkeren”) en één met onveilige afzenders (“Blokkeren”) . Deze lijsten staan bij de instellingen van het emailprogramma.
  2. Voeg bridge.malden@gmail.com aan de lijst met veilige afzenders toe.
Andere artikelen
De hele zomer DoMi Zomerdrive

De hele zomer DoMi Zomerdrive

      BC Malden gaat de hele zomer (t/m 27 augustus) door met Bridge op...

27/08/2025 - Clemens Linderhof
Start nieuwe Maandagavondcompetitie

Start nieuwe Maandagavondcompetitie

Op 1 september start het bridgen op maandagavond weer. Zowel gevorderden als paren die net...

19/04/2025 - Clemens Linderhof
Cursus bridge

Cursus bridge

In het voorjaar van 2025 hebben 22 cursisten hun beginnerscursus afgerond en daarna zijn de meesten...

19/04/2025 - Clemens Linderhof